19 May 2013

Aku tak sempurna...

  As salam...utk bbrpa hari dri menghilang utk 'mengupdate' *ayat power* blog..sepanjang waktu itu dri ini busy dgn kerja2 yg ada...walaupun kadang hati ini merintih dan ingin menangis dgn tugasan yg ada krn kemampuan dh x mmpu utk diteruskan lg...
     tapi..itu bknlah main topic..sebelum tu..spjg bln mei ni..aku *mngkin gelaran dri yg agak ksr* wish byk bnda..birthday my papa,my adeq,hari ibu n teacher's day,.byk kan..hummm..dijadikan cerita..badan terasa kurg sihat..mcm2 pnykit yg menimpa *ujian Allah*..mngkin kesan stress...*ya mmg stresssss*...tapi.. sejak 2 menjak ni aku terasa seperti aku semakin sensitif..mudah menangis..mudah mengalirkan air mata *bkn utk berjiwang* ..dan terkadang terasa diri ni seperti tak lama utk berada di pentas dunia ini lagi..adakah ini hanya perasaan semata2?? *hanya mengharap yg terbaik*.. bila difikirkan balik..Ya Allah..amalanku blm ckup utk dihisab..masih blm sempurna pencarian cahayaku..aku terlalu kerdil..masih kerdil di sisimu..andai tali hayatku hanya ckup utk stakat ini bagaimana aq utk berhadapan dgn Mu?? aku msh alpha..leka..iman ku blm sempurna..ya Allah.. hinanya diri ini,kerja yg ada sering mnjadi alasanku..mencari kasihMu tdk memerlukan 1001 alasan..engkau masih menyayangi ku..masih meminjamkan hambaMu ini nyawa utk mencari redhaMu..
     Ya Allah,andai aku masih layak utk mencium bau syurgaMu,engkau berikanlah aku nur hidayahMu...agar aku mampu utk mnjadi anak yg solehah dan wanita yg tetap imannya dlm mengingatiMu...amin ya robbalalamin..


* tak salah bila kita sedar akan kesilapan dan kealphaan kita cuba utk menjadi yang terbaik dan perbetulkan segalanya...Allah sentiasa bersama kita..

No comments: